joi, 5 mai 2011

Cupcakes cu cacao si cream cheese frosting (sau red velvet cupcakes)

A venit si vremea postarii acestei retete. Am facut aceste cupcakes de doua ori pana acum, pentru prima zi de Cookielicious Day si pentru Paste. Si voi mai face pentru ca sunt foarte mega extra bune:D

Ca sa va aduceti aminte despre ce vorbesc


De fapt ce am facut eu aici sunt red velvet cupcakes, doar ca nu au iesit rosii. Poate ar trebui sa le redenumesc Brown Velvet Cupcakes:) Vinovat pentru culoarea maro este colorantul. Eu incerc sa folosesc in retetele mele ingrediente de calitate, cat mai naturale si cat mai putini coloranti sintetici. Asadar ca o gospodina ce se respecta, am purces la producerea colorantului rosu din ingrediente naturale. Si ce poate fi mai natural decat sfecla rosie? Se pare ca nu am folosit totusi suficient colorant pentru a transforma prajiturile in veritabile red velvet cupcakes. Dar mai incercam. Reteta pentru colorant natural rosu o voi posta in alta zi.

Pentru red velvet cupcakes aveti nevoie de:

Pentru blat
2 1/2 cani de faina
1 linguri cacao
56 ml colorant alimentar rosu sau 113 ml suc de sfecla rosie
1/2 cana unt
1 1/2 cana de zahar
2 oua
1 cana lapte batut
1 lingurita extract vanilie (eu folosesc Finesse Vanilie Bourbon de la Dr. Oetker si sunt f multumita)
1 lingurita sare
1 lingurita praf de copt
1 lingurita bicarbonat de sodiu
1 lingurita otet

Pentru Crema
Aici am adaptat putin reteta initiala folosind doar jumatate din crema de branza traditionala si completand cu mascarpone. Asadar, aveti nevoie de:
226 gr unt
170 gr crema de branza
170 gr mascarpone
3 3/4 cani de zahar pudra (aici revin cu recomandarea de la tortul de ciocolata alba, nu va luati dupa reteta, mai bine gustati si adaugati pana ajunge pe gustul vostru)
1 lingurita esenta vanilie

Si sa trecem la treaba serioasa.

Intr-un bol amestecati faina cu praful de copt si cu sarea. Intr-un  alt bol mai mic amestecati cacaoa cu colorantul pana obtineti o pasta fara cocoloase.


In alt bol (ce de-a boluri!!!) bateti untul cu zaharul pana devine fluffy:) Apoi adaugati cate un ou (adica pe rand, nu toate deodata) si amestecati pana s-au incorporat bine. Vine si vanilia in compozitia asta si peste ea pasta de cacao si colorant. Acum incoportam in aceasta compozitie faina si laptele batut. Adaugati cate o treime de faina, jumatate de lapte batut, amestecati bine bine, inca o treime de faina si jumatate de lapte batut, iar amestecati bine bine si la sfarsit ultima treime de faina si amestecati iar. Gata si cu faina. La final adaugam praful de copt pe care il stingem cu otet. Punem compozitia in formele de briose si le bagam in cuptorul preincalzit la 180 de grade.


In vreo 20 de minute sunt gata.

Pentru crema, bateti untul intr-un alt...asa e, ati ghicit....bol. Il bateti pana devine usor si cremos. Adaugati crema de branza si mascarpone-ul (in ordinea pe care o vreti) si amestecati pana la fluffiness (adica pana devine pufos). Apoi adaugati zaharul, putin cate putin. La sfarsit adaugati esenta de vanilie.

Crema o adaugati pe briose doar cand acestea s-au racit, pentru ca altfel se topeste.

Reteta am gasit-o pe www.bbcgoodfood.com, una dintre sursele mele preferate de retete.

Spor la treaba pofticiosilor! Merita sa incercati reteta asta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu