duminică, 15 mai 2011

Tort de morcovi (a.k.a The yummiest carrot cake)

Daca ati ridicat o spranceana cand ati citit titlul postului (unii probabil au si scos un "cah" in minte), va recomand sa va revizuiti atitudinea! Nu a fost pofticios care sa guste din tortul acesta si sa nu ii placa, asa ca va rog sa ii acordam prezumtia de deliciosenie:)

Tortul acesta este unul dintre primele torturi pe care le-am facut dupa ce am descoperit obsesia cu prajiturile. Varianta initiala a fost semi-reusita, exceptionala la gust dar cam de un 5 la aspect. Insa omul din greseli invata si la a doua incercare a iesit la ambele capitole cu nota mare



Personajul principal al postului a fost devorat dupa un gratar romanesc cu mici si tot tacamul. Cand am decis sa il fac, m-am temut sincer ca raman cu el, mai ales datorita reticentei mancaretilor la ideea de tort de morcovi, dar abia am mai reusit sa mai salvez o felie si pentru restul pofticiosilor. 

Cu ocazia acesta am inaugurat si noul meu mixer de bucatarie. Este Bosch si are bol incorporat. Adica arunci toate ingredientele acolo si il lasi sa faca treaba pentru tine. O minune, va zic sincer:)

Retata am gasit-o pe site-ul bbcgoodfood.com. In plus am dublat cantitatea de crema, e mult mai bun asa.

Sa trecem la reteta.

Pentru blat aveti nevoie de
300 gr faina
2 lingurite scortisoara macinata
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
200 gr zahar brun
4 oua
250 ml ulei
coaja de la o portocala
coaja de la o lamaie
200 gr de morcovi dati prin razatoare si storsi putin
150 gr nuci tocate
230 gr de ananas tocat (ananas din conserva)

Intai incalziti cuptorul la 150 de grade. Eu fac asta dupa ce am pregatit toate ingredientele si sunt gata sa incep sa le amestec.

1. Amestecati faina su scortisoara, praful de copt, scortisoara, bicarbonatul de sodiu (eu l-am stins cu putin suc de lamaie) si zaharul.
2. Separat bateti ouale cu uleiul si coaja de portocala si lamaie.
3. Adaugati morcovii in amestecul de oua.
4. Adaugati amestecul de morcovi peste cel de faina si incorporati bine.
5. La sfarsit adaugati nucile si ananasul. Nu cred ca trebuie sa va mai spun ca ananasul trebuie sa fie stors bine :)
6. Tot amestecul acesta il turnati intr-o tava rotunda (eu folosesc una de la ikea, cu fundul detasabil) tapetata cu hartie de copt.
7. Bagati tava in cuptor si de acum incepe chinul...1 ora si 20 de minte de asteptare.

Pentru crema (cantitatile sunt dublate fata de reteta originala)
250 gr de unt
100 gr zahar pudra
500 gr crema de branza

Aici e simplu, ca la toate cremele de branza.

1. Bateti bine untul cu zaharul pana devine pufos. Este foarte important ca untul sa fie batut cum trebuie pentru ca asta determina consistenta cremei de branza. Si pentru un tort este foarte important sa fie groasa crema, sa nu cada de pe blat :D
2. Adaugati crema de branza si bateti pana s-a incorporat bine. Daca nu a iesti foarte tare, puteti sa tineti crema la frigider pana devine mai ferma.

Dupa ce s-a copt blatul, il taiati pe jumatate si eventual nivelati partea de sus a tortului. La ce ma refer cand spun nivelare: daca a crescut prea tare si s-a umflat ca o briosa, taiati partea de deasupra astfel incat tortul sa fie drept. Evident, asta nu e obligatoriu, puteti sa il lasati si asa, umflatel. Eu am ales sa il nivelez pentru ca aveam nevoie de firimituri pentru ornat.

Pentru ca are bucati de fructe si nuci il el, e cam dificil de taiat in mai multe blaturi, dar cred ca doua e suficient. Puneti crema pe primul blat, cat de drept puteti. Puneti al doilea blat peste crema si apoi acoperiti tot tortul cu restul de crema. 

Firimiturile de tort obtinute din "capacul" tortului le asezati frumos pe marginea acestuia. E foarte simplu: luati in palma cateva si le presati pe crema.

Daca inca va intrebati daca tortul are gust de morcovi, ei bine, nu. Nu are deloc gust de morcovi. Acestia doar dau o aroma deosebita.

Spor la treaba si mancat, pofticiosilor!

Un comentariu:

  1. Arata super!!Felicitari....ince mai astept sa gust din bunatatile gatite de tine! :)

    RăspundețiȘtergere