vineri, 18 noiembrie 2011

Chec cu mere si glazura de caramele

Mare inventie si Facebook-ul acesta. Cel putin pentru lazy writers ca mine :D Ai facut ceva bun, repede faci o poza si le-ai si postat. Asta a fost o justificare pentru absenta indelungata de pe blog :)

Dar cum nu pot sa imi dezamagesc pofticiosii care vor sa mai testeze retete, m-am intors la blogul meu drag cu o noua prajiturica, de toamna. Si o postez astazi ca poate unii dintre voi vor sa o testeze in week-end.

Pentru ca nu mai sunt atat de multe fructe in acest sezon (mi-e dor de vara cu capsuni si zmeura :( ), am ales merele. Astea se gasesc peste tot si in perioada aceasta si gasiti chiar si mere romanesti. Nu pot sa spun ca sunt genul care cumpara doar produse romanesti, dar le prefer pe acestea pentru ca au gust, mai ales cand sunt in sezon.

Checul din acest post a fost testat de mai multe ori. Aspectul nu este chiar extraordinar, dar gustul compenseaza cu varf si indesat. De fiecare data cand l-am facut, s-a terminat primul, inaintea altor prajituri.



Haideti la treaba.

Incalziti cuptorul la 160 grade.

Pentru compozitie aveti nevoie de:

  • 175 grame unt, la temperatura camerei
  • 175 grame de zahar
  • 2 oua
  • 225 gr faina
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 4 linguri de iaurt
  • 2 mere, taiate cubulete
  • 50 gr de nuci, tocate mai grosier + nuci pentru decorat (in poza de mai sus, nu vedeti nucile folosite pentru decorat, ca nu am mai apucat sa fac poza cu rezultatul final)
  • 50 de grame caramele (eu am folosit Chokotoff)
  • 2 linguri de smantana pentru frisca (merge si cu smantana simpla, dar cu cea de frisca iese crema mai fina)
  • esenta de vanilie
Bateti bine untul, de sa nu se vada, cu zaharul si esenta de vanilie. Adica pana devine pufos. Apoi aruncati peste el ouale, cate unul si amestecati bine pana se incorporeaza. Daca vi se pare ca se taie, no worries, se amesteca cu faina si nici nu se vede :) Dupa oua vine randul fainei (in care am incoprorat in prealabil praful de copt) si al iaurtului. La sfarsit adaugam mere taiate cubulete si gata compozitia. O aranjam frumos intr-o tava de chec, unsa cu unt sau cu hartie de copt si punem cele 50 gr de nuci deasupra. Eu le mai imping inauntrul compozitiei cu o scobitoare sau furculita. Tava cu compozitia o punem frumos la caldurica in cuptor, cam 1 ora si 20-30 de minute. Spre sfarsit aplicam testul suprem, cu scobitoarea, care daca iese fara firimituri inseamna ca e gata chec-ul.


Il scoateti din cuptor si il lasati sa se raceasca bine, inainte sa ii puneti crema.

Pentru crema, intr-o oala pusa la foc mic rasturnam caramelele cu smantana si amestecam pana se topesc si fac o crema fina (yuumy). O lasati putin sa se raceasca si apoi puteti sa o puneti peste chec. Repede repede  imprastiati nucile taiate, ca sa se prinda in crema calda si sa nu cada de pe chec si asta e tot. Easy peasy.

Spor la treaba si pofta buna :)

Reteta a fost preluata de pe bbcgoodfood.com

2 comentarii:

  1. Am incercat reteta! Se face super usor, ieftin si destul de rapid. Indiferent de cum arata este deeeeliicioaasaaa!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hahahaaa...ma bucur ca ti-a placut! Si e perfecta pt vremea asta, cu mere si scortisoara:) esti a doua victima, a incercat-o si Gabet si la fel de incantat a fost. Eu am facut azi o prajitura cu ciocolata si sfecla rosie. Delicioasa! Pofta buna la chec!

    RăspundețiȘtergere